(Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim – TripAdvisor – Yapay Zeka)
Türkiye dünya turizm gelirlerinden aldığı payı arttırmaya çalışmakta ve çeşitli tutundurma (reklam, halkla ilişkiler çalışmaları vb.) faaliyetleri yapmaktadır. Bu bağlamda, Çin’de 2018 yılının “Türkiye Turizm Yılı” ilan edilmesi çalışmaları bu alanda yönlendirmektedir. Çin dünyanın en kalabalık ülkesi olmasına rağmen Türkiye’ye nispeten az Çinli turist gelmektedir. Türkiye’nin tutundurma faaliyetlerinde doğru zaman ve doğru yer sorusu kısmen cevaplanmakla birlikte doğru kişinin belirlenmesinde kullanılabilecek veri kaynaklarından biri de sosyal medyadır. Sosyal medya tüketicilerin yüksek güven duydukları yoğun kullanıma sahip olması nedeniyle önemli bir bilgi kaynağıdır. Turizm ve seyahat alanında en bilinen sosyal medya sitelerinden biri TripAdvisor’dır. Bu kaynaktan alınan verilerin yapay zeka işlenmesi ile “doğru kişinin” tespitine katkı sağlanması muhtemeldir. Çalışmada, TripAdvisor üzerinden toplanan kayıtlar ile Çinli turistlerin Türkiye tercihinin yapay zeka yöntemleriyle belirlenip/belirlenemeyeceğinin ortaya konması amaçlanmıştır.
Bu kapsamda aşağıdaki çalışmalar yapılmıştır :
- Çinli Turistlerin Türkiye’yi Tercih Etme Profillerinin ¨ Kural Tabanlı Belirlenmesi (Rule-Based Determination of Chinese tourists to Turkey Opt Profile)
- Turizmde TripAdvisor Verileriyle Yapay Zeka Tahminlemesi: Çin’de Türkiye Yılı (In Tourism, using Artificial Intelligence Forecasting with Tripadvisor Data: Year of Turkey in China)
- Çinli Turistlerin, Turistik Yer Seçimlerinin k En Yakın Komşuluk Algoritması ˙ ile Sınıflandırılması(Classification of Tourist Area Selections by Chinese Tourists using k Nearest Neighbor Algorithm)